двигател на кола

Изкупуване на двигатели – заслужава ли си

Предаването на стария автомобил за скрап е отговорно решение, което може да донесе и известна имуществена полза за собственика на возилото.

Може би сте се чудили, дали ако предадете отделно само неговия двигател на специализирана фирма за скрап, която изкупува такива ще получите по-голяма сума, отколкото ако продадете направо целия автомобил за скрап? Дали си заслужава усилието разглеждаме в следващите редове, посветени на рентабилността за собственика при изкупуване на двигатели за скрап.

Как се определя цената при изкупуване на двигатели за скрап

Това е основното, за което трябва да следите при избирането на конкретна фирма за скрап, на която да продадете стария двигател. Ако цената се образува, само на базата на теглото на двигателя, едва ли ще получите значително по-висока сума при самостоятелна продажба само на отделната, макар и особено комплексна част на автомобила.

Ако се обърнете към фирма, която ще оцени двигателя поради наличието на значими компоненти, неразделна част от него, като например турбочарджер, може да получите и по-добра цена. Частите, които могат лесно да бъдат развинтени, отделени и почистени, след което да бъдат препродадени, могат да добавят допълнителна стойност към тази на двигателя, естествено, при условие, че са в добро състояние.

В случай че двигателят е рядка находка, например от някой класически или спортен модел автомобил, „разпарчетосаното“ продаване на колата може да се окаже по-рентабилно решение, в сравнение с даването ѝ за скрап.

Какво се случва при рециклиране на двигатели

Когато предадете частта на фирма за изкупуване на двигатели за скрап, на първо място двигателят се почиства от всякакви течности и се източва напълно. Те може да се съберат и също да се рециклират. Какво ще се случи след това зависи от състоянието на двигателя и дали той все още работи.

Ако двигателят не може да се използва като нищо друго, освен като вторична суровина, той ще попадне в специализирани места за рециклиране, където ще се премине към процес на шредиране. Това е традиционният метод, по който се преработват всички метални части на автомобила – нарязване на малки парчета, с които може да се работи по-лесно. След това се извършва сортиране според вида на материала, като повечето части са алуминиеви.

Ако двигателят все още има „живец“ в себе си, може и да не свърши в шредера (поне не на този етап). Той може да бъде разглобен и продаден на части. Много демонтирани двигатели се използват за ремонтни части за други автомобили.

При всички положения, от KolaZaSkrap.bg искаме да наблегнем на това, че предаването на двигателя за скрап насърчава отговорните практики по рециклиране и опазване на околната среда. Затова си заслужава да се възползвате от възможността да направите своя принос.

4.4/5 - (18 votes)
Иван Владимиров

Иван Владимиров е автор на блога на KolaZaSkrap.bg, лидер в сферата на рециклирането. Иван развива интерес към автомобили още от ранна детска възраст, което го води до професионално развитие в областта на автомобилното инженерство.

Чрез уникалния си поглед върху автомобилната индустрия, Иван привлича вниманието на широка аудитория и става авторитет в своята ниша. Целта на Иван е да продължи да разяснява тънкостите в сферата и да променя начина, по който хората разбират и ценят своите коли.

  1. Здравейте! Бих искала да попитам дали се интересувате от двигател на голф 4 1.4 бензин?

Коментарите са забранени.